mitt år.

ja, vad ska man säga om mitt år. det har varit en mini version av balder kan man säga! det har varit skratt, som tårar. det har varit hat, som kärlek. det har varit jävligt kul, men ändå så jävla tråkigt! jag har upplevt så mycket, men ändå så lite.. så ja, vart ska man börja? mitt år började med att jag skrek och jubla in året hos john, sprang barfota upp till MK och pussa på massa folk. gick hem, och mitt 2009 hade börjat.

ja, januari var väl en vanlig.. tråkig månad. fick lite papper om gymnasieval, gjorde mina gymnasieval.. det gick fort, och inte mycket hände inte! februari rulla sakta men säkert in, pappa fyllde år. och jag kommer inte ens ihåg vad jag köpte, säkert allt ifrån sandpapper till en cykel. någon dag gick, jag fyllde 15 och var coolast i världen. byxmyndig & fick ta moppekort mitt liv var nog bäst i hela världen, ingen hade så coolt liv som jag. jag låg och väntade på min moppe, åh min fina glänsade moppe. aa, om den nu hade existerat. jag vaknar på morgonen och får en hylla! visst var jag nöjd med min fina vita hylla, den var fin och gjorde mycket i mitt rum. men ändå gick jag runt hela dagen och lirka fram olika idéer för hur mina föräldrar skulle överaska mig med denna fantastiska moped, men den dök aldrig upp. snacka om att jag blev som en 3åring och låg och grina! men dagarna gick vidare och likaså gjorde livet. mars smög sig på och även den var en dö månad, hände knappt någonting.

april är ju också en månad på året och även den kom, victor fyllde 17 & jag träffade fredrik den första. ett förhållande som var bra i sig, men varade inte så länge alls. maj, maj, maj, måne jag kan lura dig till skåne.. anton fyllde 17, jag började få panik inför balen. jag åkte till kreta med la familia, en mysig resa må jag säga! men maj var en såndär månad där sommaren var på ingång och alla sket i lektionerna för att sitta ute i solen. nu var det tid för juni, jag var brun från kreta - perfekt till balen! balen kom och allt var fixat, skjuts, kavaljer, hår som klänning. balen, det var roligaste jag har gjort i mitt liv. jag skulle kunnat stått och dansat hela natten utan att slutat, vi dansa på bord, stolar & baren. vi blev nersprutade av vatten, och wärs fick sig en chock av alla små niondeklassare som stod och dansa som tokar, och det fick vi även höra efteråt. aldrig hade dom varit med om något liknade! natten fick sitt slut, och ledsen som bara helvete var man. man ville bara fortsätta, det var så jäkla kul! dagen efter var det skolavslutning, och grina det gjorde jag bra mycket. att lämna världens bästa klass, 9b <3 var något som var jävligt jobbigt. det var nog världens bästa klass, fanns inte ens lektion vi hade tråkigt på. jag kommer aldrig glömma 9b, jag kommer aldrig glömma rådatiden.

men nu var det sommarlov, och vilken frihet! sommaren börja riktigt bra, det var värmebölja må jag säga. pressa rätt mycket på vita med linda, käka en hel del på börsen och körde en hel del jävla moped. jag och linda åkte ner till strömstad med mor & far och tälta på stenar, det var bekvämt men hårt. vi hade våra skratt, och köpte 2 kg godis som var slut några dagar efter. regnet började dra in och sommaren var förstörd, det regna och regna och inte fan sluta det regna. sommaren drog förbi, och jag fick reda på att jag kom in på samhäll i åmål. en vecka innan skolan ringer LBS och frågar om jag vill börja där jag tacka ja, dissa åmål rätt upp i nyllet. åkte ner till trollhättan, vi var ute och gick mycket det måste jag säga, men klassen var helt underbar. 3 dagar efter att vi börjat, ringer john bauer och undrar om jag vill börja frisör där. jag tvekade inte, och jag var nog så glad så gudarna sjöng mitt namn. åkte dit dagen efter, nervöst men kul såklart. träffade världens underbaraste människor! hösten gick som bara den, snackade en hel del skit med matilda på bussen. hon rådissade mig och bussresorna var det tråkigaste som fanns. jag slutade sova på nätterna, fick panik. kom tillbaka på fötterna, träffade fredrik den tredje. världens bästa jävla fredrik andersson.

2009 bjöd på så mycket mer, men skulle jag skrivit allting så hade jag nog skrivit en hel roman. men jag har hunnit med det mesta, träffat 3 fredriksar på ett år är inte illa pinkat ;) men nu har jag hittat alldeles rätt, och det gör mig glad. jag kirrade det där moppekortet, efter att ha failat en gång.. 2009, det är ett år som man både kan skratta och gråta för. det är ett år som är precis som alla andra, men nu. nu siktar vi in oss på 2010, året där allting kan hända. året som kommer bli precis som alla andra, men snäppet bättre. det blir vad man gör det till!

gott nytt år, vi ses nästa år!


Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHAHA, men va en en moppe jämfört med en hylla??! Hahaha, KUL!

2009-12-31 @ 21:25:32
URL: http://emmagrenander.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0