tips!

98 % av befolkningen säger att frukosten är det viktigaste målet på dagen.
det kanske stämmer, vad vet jag. det jag vet är att jag är otroligt trött på samma
saker varje dag, 365 dagar om året äter vi ungefär samma saker. smörgåsar med
ost och skinka, fil med müsli etc etc. TRÅKIGT! man tröttnar ju efter en dag, iallfall jag!
så imorse när jag gick upp och satte mig framför datan och fundera ut vad jag skulle
göra till frukost så kom äggröra upp! sånt där man käkar på hotell, mmh mums tänkte jag.
men jag hade ingen aning om hur man gjorde så jag frågade min syster, och hon missuppfatta
mig och trodde jag menade röror som man har i smörgåsar. så hon börja babbla om majonäs
och tonfisk och gud vet allt, och jag tänkte bara .. MAJONÄS & TONFISK I ÄGGRÖRA?! jamen visst
sa hon, det är väl inget konstigt med det typ. jo tänkte jag, och kom på att hon måste missuppfattat
mig. och det hade hon! så när hon förstod vad jag menade så visste inte hon heller och bad mig
kolla på internet. men mitt tålamod och min ork pallade inte det, så jag tänkte att jag gör väl den
förbannade röran då blir det äckligt så får jag väl äta en tråkig smörgås då.
och vet ni vad? det blev dret gott! och mättande, så nu är jag väl mätt hela dagen. ;) haha.
jag tycker ni ska pröva!
det ni behöver är:
ca 1½ dl citron majonäs
½ röd lök
2 kokade ägg
pågen tubs bröd.

tonfisk eller skinka, tonfisk är godast!

gör så här!
hacka löken i små små bitar, och blanda i majonäsen, det blir mycket mer smak på majonäsen
om man blandar i det först och låter det stå lite grann medans äggen kokar. sedan när äggen är
klara så lägger du dom i kallt vatten i ca 5 min så dom kallnar lite lagom. sedan skalar du dom och
skär dom på mitten och låter dom svalna lite till. medans dom gör det kan du lägga i skinkan eller tonfisken
i röran. nu borde äggen svalnat lite så då mosar ni dom på ett fat tills det blir mos av det typ, sen blandar du
i det i skålen med röran och lägger upp på brodet. voila!
skit go frukost. ett annat tips är också att man kan ha det till en liten lunch, tex. om man lägger röran i en avdocao.
också jätte gott!

idag blir det till att vara med linda, sen kanske det blir bio i vbg :) tjao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0