utan dig är allting, så kallt


lyssna.

jag sitter kvar igen, nu saknar jag min bästa vän
den enda som fick höra allt och kände samma sak som mig
som kunde gråta med mig, skratta när det kändes bra
som inte prata skit och ljög, ja det var riktig vänskap
nu så är det ytligt hela tiden, vart är livet kompis
du vet den tiden då vi hängde, nu är allt så konstigt
jag kommer aldrig glömma tiden då vi gick i skolan
skippa sista matten, satt och snacka ut om allt i solen

jag ser en tår falla ner igen
när jag passerar vid korsningen
jag hör en röst som jag känner vid
som rycker upp mig från detta liv
jag har en själ som jag trott var hel
men nu kan jag bara le under solens sken
jag ser en värld som är trist och grå
men om vi håller det vid liv kan det bli som då

nu vill jag minnas alla saker som vi skratta åt
när vi va dom som ingen såg och ingen annan fatta nåt
nu har du lämnat mig, jag saknar dig
hade man en dålig dag så fanns du där och drog ett skämt
du gjorde livet enkelt, ställde upp, du var en trogen vän



mitt hjärta, mina lungor, min luft & min andra halva.
även fast du och jag har glidit ifrån varandra en hel del, så kommer ingenting ta oss ifrån mig. linda, vi har varit med om så himla mycket tillsammans. vi har upplevt allt tillsammans, och vi har utvecklats tillsammans. vi har alltid gjort saker tillsammans, alltid funnits där i vått och torrt för varandra. och framför allt, vi har ALLTID haft kul när vi har gjort något. och visst, vi har stört oss på varandra och hatat, men vi har ändå ett så fruktansvärt starkt band. vi kan vara ifrån varandra i flera veckor, månader, dagar - men ändå har vi alltid lika kul, allt är detsamma när vi är tillbaka på banan igen. vi har börjat på olika skolor, skaffat nya kompisar. men linda, du kommer alltid vara hon som jag minns. hon som hatade mig så jävla mycket, men sen som blev min allra bästa kompis. det finns ingen som kan skratta som vi, finns ingen som kan flumma som vi, ingen som kan hata som vi, ingen som kan vara som vi. jag hoppas att vi kommer tillbaka igen, att allt blir som förut. för jävlar vad jag saknar dig!

jag vet hur det känns att vara utan dig
du var min högra hand, för du känner mig!












black & white <3




































linda bergqvist, glöm aldrig att jag älskar dig.


Kommentarer
Postat av: Kärringen Bergqvist

Måste erkänna att en liten tår föll när jag läste detta inlägg...... Vi saknar dej här oxå, du är ju lix 3dje dottern<3.......

2009-11-06 @ 13:00:48
Postat av: nnnathalie

mina systrar :) <3

2009-11-08 @ 18:05:28
URL: http://nathlybergqwist.blogg.se/
Postat av: veronica

gu vad gulligt:o jag blev nästan tårögd! men vad heter låten och med vem är den med?

2009-11-11 @ 18:01:18
URL: http://veronicanasslander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0